4:e advent








Idag är det söndag den fjärde advent och imorse blev det fjärde ljuset tänt här hemma i Björneborg. Idag ska jag även åka tillbaka till Oslo. Imorgon kallar jobbet! Vi ska strax åka in till min syster Karin och hennes små pojkar!



Igår blev det som sagt en minijulafton! Det blev en riktigt svenskt julbord, med massa god mat och julmust :) Jag hade helt glömt vår traditionella julmust och mycket jag saknade den! När mamma bad mig hämt julmusten så blev jag överlycklig! Jag hade helt glömt bort att den existerade. julmust är ju inget som exixterar i Norge. Där har de någon äcklig julbrus, som inte alls passar mig i smaken. Gissa om jag tänker köpa med mig julmust till Norge?






Annars blev det en väldigt mysig kväll igår. Tomten kom och alla vi snälla barn fick julklappar! Jag fick en symaskin av mamma och pappa! Gissa om jag blev glad? Vi hade sagt att vi inte skulle köpa så dyra presenter till varandra, så kommer mamma och pappa med något sånt? Aj aj! men glad det blev jag! Nu blir det husmor av Emma vill jag lova! Sy gardiner ska jag göra! Jag ska lägga in lite bilder på kvällen, men nu ska vi åka till Karin!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0