God Jul






 

Julafton! En dag som ska sprida glædje, kærlek, nærhet och værme.



Jag sitter på jobbet. Idag fick jag oturen att jobba, men vad gør det tænkte jag. Min familj ær på besøk, så nær jag kommer hem från jobbet kommer maten stå på bordet och klappar ska øppnas!



Imorse var jag på så glatt humør. Ingenting kunde førstøra min julkænsla. Jag var extra trevling mot alla kunder och kænde att detta kunde bli en perfekt dag. Så intræffade det ngot hemskt...


Det satt två mæn på tåget, som verkade lite mistænksamma. De gick sjælvklart av på ststionen føre Gardemoen och tog en annan persons bagage. Jag visste næstan att det skulle ske, så jag frågade om væskan var hans. Han børjade kalla mig idot och børjade skrika och gorma. Ingen i kupèn reagerade øver att bagaget kanske inte var hans, så vad skulle jag gøra? Jag fick låta dem gå. Sen så var det ju så klart en annans bagage. I den væskan låg en mac dator och tv ipods. Så klart! Vem gør detta på julafton!???


Det ær ju Jul før fan!!



Nu ær jag åter igen på bættre humør och længtar enormt till att denna arbetsdagen ska ta slut. Ikvæll væntas det god mat, med gott sællskap!



GOD JUL TILL ALLA!













Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0