Julstämning










Just nu sitter jag med ett glas julmust, julmusik spelas högt från hela lägenheten och det luktar av nybryggt julkaffe. Här i Oslo är julstämningen på topp. Om två dagar är det julafton och i år kommer den att firas lite annorlunda. Mamma, pappa och anna kommer på besök. Senare på kvällen, ska vi besöka Alejandros förldrar och fira julaftonkvällen tillsammans med dem. Det kommer bli hur bra som hellst.

 

 

Imorgon är jag ledig och ikväll ska jag och Alejandro ha en liten myskväll. Tänkte laga mat, ett recept som jag fick av min syster Karin när jag var hemma i helgen. Dessutom blir det nog ett glas vin eller två. Det känns som att jag går i skolan och ska ha jullov. Det känns som att jag har släppt allt som har med jobb att göra och kan njuta av julen. Riktigt så bra är det dock inte. Redan på julaftonmorgon är det jobb som kallar! Hela julhelgen blir ägnad i jobbets ära! Så blir det med det. Men lika bra det. Det blir pengar av det hela.

 

 

Nu ska jag gå och laga lite middag. Magen kurrar!




Känner mig som flickan på bilden..
Fylld av julkänsla, nästan så att tomten står bredvid mig






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0