Lördags morgon








Jag fårstår som sagt inte hur folk får tid till att blogga! Eller överhuvudtaget sitta vid datorn. De senaste två dagarna har jag inte hunnit att trycka på startknappen på datorn för än dagen är över. Nu äntligen har jag ro i kroppen för att sitta med en kaffe framför datorn. Jag ska snart kila iväg till jobbet, vilket inte känns helt lockande. Nio timmar ska jag jobba en lördagskväll. Jippi??



I Torsdags så jobbade jag. Det var mycket folk och hela tiden en massa problem på denna järnbanan här i Norge. Det var mycket folk och vi var hela tiden försenade. Så jag var mer än lättad när jag kom hem. På hemvägen mötte jag upp Elin och vi åkte hem till mig för att äta en lunch tillsammans. Efter det skulle vi till ett shoppingcenter för att handla julklappar. Vi fick vänta ute i kyla i över 40 minuter innan det kom en buss. Jäkla lokaltrafik. Norge är ett vinterland, men så fort det blir kallare och lite mer snö, så blir det kaos i trafiken. Hur kan det vara möjligt?



I alla fall, så kom vi fram. Vi gick runt och tittade lite och köpte lite julklappar! Jag köpte nog fler julklappar till mig själv än till någon annan. Men det var mysigt. Det finns så mycket fina julpynt! Jag blir galen!! Jag köpte en jättefin julstjärna till fönstret. Sen köpte jag en så fin ram, som vi ska sätta upp på väggen. Jag vet dock inte riktigt vart än då!








det blev lite fler julklappar under granen i alla fall



Efter julklappsinhandlandet åt Elin och jag mat på min Alejandros retaurnag där han jobbar. Vi hade det så mysigt! En riktig decemberdag! Så borde alla decemberdagar se ut!



Igår, efter jobbet så hade jag, Elin och Stephanie en tjejkväll. Vi hade tänkt att julbaka en massa lussebullar och andra julkakor, men det blev inget av det. Vi var alla tre trötta efter jobbet, så vi köpte bara en massa godis och myste framför sex and the city filmen ( tvåan alltså, som jag redan sett hur många gånger som hellst, men tröttnar aldrig). Nu har jag inte mer tid till att skriva! Jobbet kallar och jag måste få i mig lite frulle!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0