Yatzy








Som man alltid brukar säga; Den som inte har tur i spel, har tur i kärlek. I så fall måste jag nog tillhöra den kategori som har tur i kärlek. Aldrig har jag vunnit på lotto, eller skraplotter, inte heller vinner jag i Bowling, eller att slå vad och aldrig har jag vunnit i Yatzy. Efter min lyckade middag satt jag och Alejandro och drack vin och spelade det hedliga gamla spelet Yatzy. Man kan säga så här; Jag förlorade. Vi spelade om och om igen för att jag skulle få en chans att i alla fall få oavgjort, men, nej. Jag tror dock att jag slulle kunnat slå honom i den sista omgången, men då var bägge så trötta och vi gav helt enkelt upp.



Så kvällen sysslor har blivit att förlora alla mina kort till pojkvännen i Yatzy speling och vindrickande (nu lät det som jag har druckit en massa vin, det blev bara ett glas. Dessutom har alla klappar blivit inslagna. Nu är vi så klara som vi kan bli för jul!











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0