Bambu är som krokodiler



Idag när vi var nere en sväng på stan, så tittade vi runt lite i blombutiker. Då fick Alejandro för sig att vi skulle köpa oss en Bambu pinne. Visst tänkte jag, han får som han vill. Bambupinnen vi köpte går som en spiral i toppen och denna ville han sätta ner i en blomma vi redan har. Det visade sig dock att Bambun var allt för lång och det ser bara jäkligt märkligt ut. Han tycker dock att det är sååå fint. Men Nej, det är det ej. Så vi måste helt enkelt klippa av Bambun för att det ska se en aning mer representabelt ut. Eftersom Alejandro tycker att det är spiralen som är fin med Bambun så fick jag inte klippa av toppen. Istället skulle vi klippa av botten av pinnen.

Jag: Så du menar att vi ska klippa av rötterna på Bambun?
Han: Ja
Jag: Men det är väl inte speciellt smart. Då dör den ju!
Han: Nej, för Bambun är som en krokodil.
Jag: ???????

Så gick han iväg. Jag kom senare fram till att han menade att rötterna växer ut igen. Han gav mig kunskapen om att om man klipper svansen på en krokodil, så växer den ut igen. Man lär sig nått nytt var dag....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0