El clasico










Har precis kommit hem efter första halvleken med El Clasico Real Madrid mot Barcelona. Jag hoppas då att Barcelona vinner, eftersom jag då får hem en nöjd Alejandro. Det var trevligt så länge det varade där på puben. Efter en natt med ganska lite sömn, blev jag så trött av intaget av två öl, att jag nästan somnade. De flesta från mitt gamla jobb var samlat ( då jag jobbade på en spansk restaurang här i Oslo ) där var det blandade fans. De flesta hejade på Real, men som det ser ut just nu, vinner Barcelona ( till min fördel ). Jag är absolut inget fotbolls fan, men när en hel pub är full med fans, som skriker och hejar åt höger och vänster, så blir man ändå lite taggad och nervös. Den största anledningen till att jag gillar Barcelona, förutom att min pojkvän älskar dem, är så klart David Villa. Vilken heten. Den absolut snyggaste i fotbollsvärlden just nu!



Inte illa, inte illa!

 

 

Jag fick vandra hem i vinterlandskapet efter första halvlek. Då det slog mig; är inte vintern väldigt tidig? Det är fulltäckt av snö och allt vatten runt om har börjat frysa till is. Temperaturen ligger på minus dygnet runt och mina fötter fryser till is i varma vinterskor. Det är så vackert då. Jag har med tiden insett att jag gillar vinter. Vem kan inte göra det, när man hör snön knastra under fötterna, när man går längst gatorna. Ljuvligt.



 

Bilder tagna från helgen utanför Wallmans salonger





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0