Frisk Luft






Finns det något bättre än att gå en promendad ute i frisk luft, när man inte satt sin fot utanför dörren på två dagar! Alejandro och jag gick bara till affären förut, det tog fem minuter. Under dessa fem minuter kände jag mig fri som en fågel. Jag drog in djupa andetag och njöt av vinterns kalla luft. Härligt.


Efter maten har Alejandro sovit och jag öppnade fönstret för att andas frisk luft. Det berodde inte på att jag ville lukta på friheten, vi brände nämligen riset som vi hade tänkt att ha till maten. Så det luktade rök i hela lägenheten. Så, varenda fönster fick stå öppet.


Utanför hittade jag min vän skatan. Han/hon har byggt ett bo i trädet, utanför vårt vardagsrums fönster. Jag skulle vilja vara den skatan för en dag. Flyga fritt runt stan och se världen med andra ögon. Dock tycker jag synd om den för att det är så kallt! Stackarn



Det ståtliga hemmet, till min vän skatan!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0