Putten väntar...








Denna dag har gått så fort! Hur är det möjligt? Snart ska jag kila iväg till sängen och lägga huvudet på putten (kudden), som de säger här i Norge. Putte är ett bra ord. Det låter lite sötare än på svenska; kudde. Putte, låter som ett ord, som Norskar har uppfunnit för att barn ska vilja lägga sig och sova. Wooohoo nå skal jeg sove på putten min. Putten venter på meg.



Kvällen har gått så fort...jag vill inte att det ska bi imorgon. Då ska jag jobba. Jag skulle vilja vara ledig, för resten av mitt liv. Ha massor av pengar, som jag hela tiden kan använda till att resa vart jag vill och köpa vad jag vill, så skulle jag vara nöjd!! Eller kanske inte. Det går bra att jobba. Det duger helt fint för en vanlig person som mig.


Alejandro och jag har suttit och tittat på film under kvällen. Druckit te och ätit Nugatti. Det är jag som ätit Nugattin och Alejandro stod för te drickandet. Nugatti är den norska motsvarigheten till Nutella. Jag har varit så sötsugen i det sista och idag hade vi inget sött att äta förutom Nugatti. Så jag fick finna på något gott helt själv. Det slutade med att jag tryckte ut Nugatti på digestive kex. Super gott! Detta rekomenderar jag starkt! Nu ska jag gå och lägga mitt huvud på putten min!! Sov gott







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0