Jäkla lokaltrafik


Norge är ett av världens rikaste länder. Jag som bor i detta land, betalar 36 procent i skatt var månad. Hur då Oslo, som är en huvudstad, kan ha så dårlig lokaltrafik, förstår jag inte.
I morse började jag jobba klockan halv sex. Okej tänkte jag och ställde klockan på halv fem, en timme på mig borde räcka. Problemet är bara att det nästan inte går någon form av lokaltrafik vid denna tiden. Detta medförde att jag fick GÅ hela vägen till jobbet. 45 minuter tog det. Som tur var är jag så pass rask på morgonen att jag kom i tid till jobbet. Det jag dock inte förstår är; varför det är på detta viset??

Lokaltrafik är ju otroligt viktigt. Ju mer avgångar det finns i lokaltrafiken, ju fler människor värderar att det den. Det är trots allt det mest miljövänliga. Att folk tar bil till jobbet, kan väl ändå inte gynna landet mer??





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0