Pengar pengar...





Allt är så dyrt i denna Norge.
För bara fem dagar sedan fick jag min lön och det känns redan som allt är borta!
Visst vi har köpt en Tv och jag var iväg på en Sverige rund, som inte blev speciellt billigt!
Dessutom betalar man så mycket skatt i detta land. Jag har hela tiden trott att Sverige hade högre skatt än Norge, men där hade jag fel. I Sverige är det dock lite lättare att se vart skattepengarna går. Här är allt så dyrt i alla fall. Visst, man får ut en hel del av skattepengarna då man är sjuk eller tänker på att det är med dissa pengarna, de bygger nya vägar och såna saker, men när man ska gå och handla eller göra något, så svider det tilli plånboken. I år har jag nästan betalt 100 000 i skatt. 100 000!! Det är sjukt mycket pengar! Tänk vad jag kunde ha gjort med alla dessa pengar! Av de 100 000 får jag säkert tillbaka en hel del, men att tänka att politikerna som styr landet, säkert tjänar mer än 100 000 i månaden, så känns det som slöseri med pengar.
Hur som hellst, så tycker jag att det är väldigt dyrt att bo här!



Kommentarer
Postat av: Alexandermarianne

I really enjoyed it. You have done a great job.

2010-12-16 @ 17:43:54
URL: http://alexandermarianne.blogbow.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0