Ta inget för givet



Imorse, gick jag till jobbet som vanligt.
Förväntan inför dagen var inte speciell. Allt rullade på av ren rutin, då en man på tåget sa till mig; Titta ut genom fönstret!. Jag tittade ut och såg framför mina ögen, en helt fantastisk soluppgång. Häpen, stod jag och tittade ut genom fönstert och fylldes av en otrolig glädje. De små stunder då halt plötsligt stannar upp och tankarna är på ett helt annat ställe. Jag vet inte hur länge jag stod och tittade ut genom fönstret, så mannen avbröt och väckte mig upp ur min dröm. Visst är det fint?, sa han. Hade inte denna man, som jag inte har en aning om vem det är, nämnt något om soluppgången, hade jag aldrig lagt märke till den.

Det är så lätt att man går miste om det fin i vardagen. Man lever sitt liv av en rutin och det är min stora skräck. Jag har alltid sagt till mig själv, att jag inte vill att mitt liv ska bli en rutin. Jag vill kunna ta vara på det stunden ger. Njuta av varje ögonblick. Det är så lätt hänt att man inte ser det som är runt om en, för att man är för upptagen på sig själv.

Efter mötet med denna man, kommer jag att ta vara på de stunder som livet ger mig.






Dessa bilder är tagna från google, jag hade dessvärre ingen kamera
med mig på tåget, med det var ungrefär så som det såg ut imorse.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0