Vintertid



I natt skulle klockan ställas tillbaka en timme. Detta hade jag naturligtvis missat. Jag upptäckte det när jag kom på jobbet och en kollega sa till mig; det blir en lång natt för dej. Jaa svarade jag, jag ska jobba nio timmar denna natt. Och han fortsätte; tio timmar blir det. Jag räknade i mitt huvud, men kunde inte få ihop det till nio timmar. Då han sa att klockan skulle ställas tillbaka. Det är inte sant tänkte jag. Herregud. Tio timmar på jobbet. Jag fick så klart betalt för tio timmar, så det blir ju lite extra pengar. Men ändå. Det var en lååång natt. Kändes som den aldrig skulle ta slut.

Före jobbet igår gick jag och tränade. Jag var så flink. Kände mig så motiverad efter att jag sett Anna Anka. Efter det hade jag tänkt att köpa Sushi och dra hem till Elin och Alejandro. När jag stod i Sushi butiken och hade beställt maten, visa det sig att jag hade glömt mitt Visa kort hemma. Min vanliga otur. Jag som var sååå hungrig. Så med tom mage drog jag hem till Elin och Alejandro. Det var så långt hem, så jag hade ingen lust att vända om. Men väl hemma hos vännerna blev jag bjuden på middag. Snacka om tur i oturen. Vi åt god middag och efter en stund kom även Stephanie och Rafael dit och vi koste oss innan det blev dags att gå på jobb.

Det var så skönt att komma hem imorse. Lägga sig i sängen och veta att det är lääänge kvar till jag ska jobba igen. Jag och Alejandro spenderade morgonen med Elin och hennes Alejandro på ett cafe. Det har varit så fint väder idag. Solen har skinit hela dagen och det har varit varmt för en gång skull. Härligt! Nu ska jag städa lägenheten medans Alejandro jobbar.

På väg hem från jobbet gick jag genom Sinsen parken, som ligger där jag bor, och det är så fint där, tog en liten bild.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0