Colombiansk nässpray









Eftesom jag fortfarande inte har lyckats tillfriskna helt och hållet från min försylning, så måste jag gå med nässpray, konstant i min ficka. Jag hatar att helt plötsligt bli tät i näsan. Det är det västa jag vet! Idag tog dessvärre min så älskvärda nässpray slut och min lathet tog över och jag orkade inte gå till affären för att köpa någon ny!



Som tur är har jag alltid min kära Alejandro som kommer med bra förslag. Hade hade någon form av salva, som han nu menar är en form av nässpray (det är ju ingen spray, men hjälper mot täta näsor). Det är nogon Colombiansk salva, som han då menar att de använder i Colomboia mot täta näsor. Eftersom min näsa var så tät att jag nästan inte längre stod ut, tog jag initativet till att pröva denna salva. Man smörjer den på vid näsborrarna och skall då lätta på trycket där inne. Så jag öste på ett lager och tänkte att detta bör ju hjälpa.



Efter ett par minuter känner jag en slags stickande känsla vid näsborrana och jag hör en röst innefrån sovrummet; Ta bara på ytterst lite salva, den är väldigt stark, så det kommer svida om du tar på för mycket". Bättre sent än aldrig, men fy fan vad det svider! Känns som hela min näsa ska brinna upp, men det hjälper. Jo tackar vet jag utlänningar, de kan detta med dundermedicin!





Den Colombianska dundersalvan!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0