Sverige









Ja, nu har jag och Alejandro kommit hem, efter en helg i Sverige. Helgen har gått allt för fort och nu är vi tillbaka till Norge. Helgen har sett ut så här:



Fredag: I Fredags jobbade jag under morgonen. Jag hade beredskap, vilket innebär att jag är en slags reserv den dagen. Jag stod mestadels på plattformen och hade en väldigt skön dag på jobbet. När allt hårt arbete var ufört mötte jag upp Alejandro och vi tog en snabb lunch, före vår resa till Sverige. Denna gång blev det tåg hela vägen fram. Väl i mitt hemland, kom min kära pappa och hämtade oss. Vi åkte och handlade välbehövlig snus (till mig). Hemma i Björneborg blev vi serverade mammas goda mat. Tillsammans myste vi hela kvällen lång med en massa vin. Klockan hann bli halv två innan sängen kallade och jag kan säga att det var länge sedan jag var så trött.



Lördag: Jag sov så länge denna lördagsmorgon i Björneborg. Men det gick bra. Denna dagen kom nästan hela släkten Karlsson på besök. Mina systrar Karin och Anna har fyllt 25 och 20, så det skulle hållas ett litet kalas. Farmor och hennes man Sven, Mormor och Morfar och så klart Karin och hennes små vildar kom hem till Björneborg. Huset var fullt och livligt (mestadels var det Emil och Liam som stod för det vilda). Till Anna i ära blev det också en god Hello Kitty tårta, som jag lyckades äta allt för mycket av (men det ska tränas bort nu till veckan). Lördagen var mysig. Det är inte var dag släkten samlas och har det gott ihop.



Söndag: Hemresans dag. Även denna dag råkades jag sova allt för länge. Men det är ju som sagt helg, så jag kan ta det. Denna dag blev det frukost med familjen och lite senare på eftermiddagen kom Farfar och hans nya flamma på besök. Även då blev det tårta (vilket jag inte klarade av att tacka nej till). Men tiden går allt för fort när man har det trevligt och hemfärd valkades. Just nu har vi kommit hem från en lång och tråkig hemresa med tåget. Alejandro ha spruningt iväg för att köpa hem lite snabbmat. Hungrig som en varg är jag...





Farmor och Sven

Min kära Emil

Min syster Karin och jag

Mormor och morfar

Liam blev bländad av kamrablixten

Liam och Emil

Jag och min mamma

Annas favorit

Liam var sugen på tårta

Alejandro och min pappa

Jag och Alejandro gör en hollywoodpose






Kommentarer
Postat av: Karin

Snygga bilder ! :)

2011-01-19 @ 15:40:30
URL: http://karinjohannakarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0